onsdag 2 april 2008

Mera kärleksprat

Ja, det är ju ett ämne som aldrig sinar det här! Barnen tycker att deras moder ska ha en kille. Modern själv känner kanske att det inte är riktigt läge för det just nu. Var sak har sin tid, så att säga. Landa i livet har sin och där är jag nu.

Vi satt i kväll och åt lite glass och pratade. Dottern tycker att jag ska bli ihop med en kompis pappa ("För då blir jag och kompisen syskon!" sa hon och log med hela ansiktet. Sonen var inte lika förtjust), alternativt en annan kompis nyskilde pappa ("För då blir ju hon och jag syskon!" sa hon lika överförtjust). Nja, modern gillade inte direkt de här förslagen. Sedan kom hon på att hennes vikarie på skolan - en kille på 22 år kunde vara något ("Han fyller 23 på lördag!" sa hon och skrattade då hon insåg att det kanske skulle bli något för ungt för modern).

Sonen går efter hur mycket film killar har hemma eller har kunskap om. En kompis har något på 1000 filmer hemma. Efter att ha varit där och lånat några sa han: "Mamma, bli ihop med honom! Och gör inte slut!"

De är tänkande varelser och de vill inte att jag ska vara ensamen. Men ensamen är rätt skönt att vara. För det mesta. Om man inte ska äta middag... på helgen...





BloggRegistret.se

Inga kommentarer: