tisdag 5 augusti 2008

Fotbollsfestival

Dottern spelar fotboll. Hon spelar fotboll väldigt bra, dessutom. I helgen var det Umeå Fotbollsfestival. Den femte största turneringen i Sverige. Hela laget var så taggat och även de tjejer som inte riktigt förstår hur kroppen hänger ihop och som inte heller förstår det här med vad fotboll handlar om spelade så bra! Jag har varit en stolt fotbollsmorsa under flera dagar.

Idag känns min skalle som om innandömet har bytts ut mot bomull. Jag har varit så oerhört slut vid de här dagarnas slut att jag inte minns när jag varit så trött sist. Visst! Vi har haft superkul! Det har varit jätteroligt att se dottern spela, träffa alla människor och så vidare. Mindre roligt var att städa bajamajorna. Men ska man se positivt på saker och ting så var just den biten mindre läbbig än jag föreställt mig det.

Efter helgen började jobbet. Jag skulle behöva minst en vecka på ett spahotell, en "James" som städade och tvättade här hemma under tiden jag var på spahotellet... Det är ett år kvar till nästa semester...

Inga kommentarer: