söndag 15 juni 2008

Adrenalin 2006-04-01

Hagamannen är gripen. Eller det polisen säger sig vara säkra på vara Hagamannen i alla fall. I går var häktningsförhandlingen och hela mediasverige var där. Som den lokala reportern jag är uppe i norra Sverige, har jag aldrig tidigare varit med om ett sådant pressuppbåd. Det här är så stort! Inte ens då Tingsrätten sprängdes, för några år sedan, var det så här. Stämningen var spänd i polishuset, alla var på tå trots att alla försökte se avslappnade ut.

Efter förhandlingen var det en liten presskonferens. Alla ville sitta närmast för att få bäst ljud, kunna ställa de bästa frågorna, få de bästa bilderna. Trängsel, armbågar och irriterade blickar från kollegorna. Men det var jag (förutom Aftonbladets reporter, som skjutsade honom till flyget) som var den enda som fick en unik intervju med Leif Silbersky! Andra försökte knipa honom under tiden, men jag nagalde fast honom. Kändes skönt att knäppa stockholmsjournalisterna på fingrarna! *skrattar*

Idag är jag lite lugnare....*ler*

Inga kommentarer: