onsdag 11 juni 2008

Snurrig

Vad vill jag med mitt liv? En sak vet jag och det är att jag inte vill vara singel (som jag nyss trodde jag ville vara) - jag vill träffa Den Rätte. Och jag tror jag kan ha gjort det. Kruxet är att han inte bor i samma stad som jag. Så vad vill jag med ett förhållande? Klarar jag av att ha ett distansförhållande? Jag vet inte. Förmodligen vill jag dela vardagen med Honom. Komma hem till Honom, äta middag med Honom, somna och vakna med Honom.

Jag är fast där jag bor då jag har barn som också har en pappa. Kan man begära att Han flyttar till samma stad som jag? När Han har sitt liv där han lever och verkar?

Är det så att "om det är rätt så finns inga hinder, bara möjligheter"? Som det sägs? Jag vet inte. Men om det nu är så rätt, kan man bara blunda då? För olika hinder som att det är typ halva landet mellan oss? Eller är det så att man ser till att det fungerar? Kanske det är så, men hur länge då? Jag vill inte ha ytterligare ett förhållande som håller ett tag, några år eller så, och sedan fungerar det inte längre... på grund av avståndet.

Har jag någonsin känt mig snurrig så är det nu. Åren rinner iväg och jag vill träffa den Man som jag ska åldras med.

Inga kommentarer: