söndag 15 juni 2008

Så här kan det gå då en norrlänning bjuder till partaj 2006-07-21

Kanske jag har dålig humor...
...men jag kunde inte sluta skratta då jag såg det här *skrattar*

Så här kan det gå till då en norrlänning bjuder till partaj:
Ola har jobbat i IT-branschen i 25 år och har blivt blivit less på stressen. Han slutar sitt jobb och köper en övergiven gård uppe i Lappland. Så långt från civilisationen han kan komma.

Ola träffar brevbäraren en gång i veckan och handlar i närmaste lanthandel en gång i månaden. Annars är lugnet totalt. Efter sex månader av total isolering knackar det plötsligt på dörren. Han öppnar och där utanför står en skäggig, storvuxen man:
- Jag heter Enok, din granne tre mil bort på andra sidan dalen. Jag tänkte ha partaj på lördag och undrar om du vill komma, säger mannen.
- Toppen! Efter sex månader börjar jag vara redo att möta några lokala människor. Tack! säger Ola och skiner upp.

När Enok börjar gå sin väg stannar han upp och säger:
- Måste väl varna dig, det brukar bli en hel del supande.
- Inga problem! Efter 25 år i IT-branschen så hänger jag med de bästa, svarar Ola.
Enok fortsätter att gå - men stannar till igen och säger:
- Troligen så blir det nog en massa slagsmål med.
Ola tänker: "Jasså...hårda killar" men säger:
- Jag brukar komma bra överrens med folk. Så det ska väl gå bra.

Ännu en gång går Enok sin väg, men stannar till igen och säger:
- Jag har sett en hel del vild sex på de här partajerna också.
Ola utbrister:
- Ja, se det är inget problem! Du ska minnas att jag varit här ensamen i sex månader. Räkna med mej! Förresten - hur ska jag vara klädd?
Enok stannar igen och svarar:
- Det spelar ingen roll. Det blir bara du och jag på partajet...

Inga kommentarer: